onsdag 20. mars 2013

Vårlig bestefartrøye

Tenk, jeg var så heldig å bli spurt av Pickles om å være med i inspirasjonsstafetten deres og sånt no' må man jo bare takke ja til! Se bare her (litt stolt ja;-))


Det fungerer altså slik at man får velge ut mønster og garn fra Pickles, gjøre sin egen vri på det, også kan det vises frem. Så var det dette med egen vri da - jeg tenkte lenge og vel på hva jeg skulle strikke, det måtte jo være inspirerende! Etter å ha vridd hjernen en stund ga jeg opp og fant ut at det enkle er det beste - det er jo slik jeg liker det selv. 

Pickles har fått inn et nytt garn, Pickles Pure Wool, i nydelige melerte vårfarger. Dette lot jeg meg inspirere av - til å lage en enkel bestefartrøye med vårfargede ermer til minstegutten. Jeg bestemte meg for tilfeldige striper på ermene og ensfarget bol. Denne genseren, som strikkes på tvers, er jo perfekt til det. Jeg heklet en rad med fastmasker rundt halsåpning og nederst på genseren i oransje og genseren ble virkelig vårlig og frisk:-)




Garnet må jeg bare si at jeg er litt forelsket i! Fargene og den gode ullfølelsen - akkurat som jeg liker det:-) Funderer nå på en vårlig og lett genser til meg selv i samme garnet.



Strikkefakta:
Mønster: Enkel bestefartrøye
Garn: Dobbel tråd  Pickles Pure Wool i grunnfargen Fjelltopp (blågrønn) og striper i fargene God Morgen (gul), Mandarin (oransje), Jalapeno (grønn) og Isbre (blå)
Pinner: 4,5 mm og 5,5 mm
Størrelse: 3-4 år
Endringer: Laget halsen litt smalere og heklet en runde med fastmasker rundt halsåpning og nederst på genseren.




Genseren sitter så fint på mottakeren og jeg tror den blir super å ha utover våren til utelek og sprell!


35 kommentarer:

  1. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  2. Gratulerer!har ikke vært innom bloggen din før, men fant den jo nå via pickles! Og gjett om jeg ble gald da :) Kjempeflott blogg!
    og kjempefin versjon av genseren!
    carina

    SvarSlett
  3. Nydelig! Veldig inspirerende også:) Gratulerer med oppdrag - det fiksa du fint!

    SvarSlett
  4. Gratulerer Guro, så gøy!:) Knallfin genser!

    SvarSlett
  5. Kjempefin genser! Så gøy å kunne dele inspirasjon på den måten!!

    SvarSlett
  6. Kjempefin genser og herlig fotomodell :) Sånne striper inspirerer meg til å ta i bruk restegarn kombinert med å eventuelt kjøpe nytt til de større ensfargede partiene på lignende plagg. Og for en flott anerkjennelse av den fine bloggen din! Gratulerer!

    SvarSlett
  7. Gratulerer! så artig å bli spurt om sånt, og oppgaven bestod du med glans etter min mening! Kjempe herlig vri på bestefartrøyen i artige og vårlige farger :)

    SvarSlett
  8. Gratulerer igjen! JEG tror jeg er litt forelsket i den friske vårgenseren du har laget. Har du hatt ham med på jobben for å ta bilder? Synes jeg skimter noe kjent i bakgrunnen av bildene Ü
    Godt jobbet!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk! Ja, du skimter rett;-) Det fineste hadde jo vært noen vårlige utebilder men det er langt fra vår her så da måtte jeg ty til det fine lyset og de fine flatene inne på jobb:-)

      Slett
  9. Gratulerer fra meg også:) Så gøy!
    Så herlige farger du har valgt til genseren :) Kjempefint resultat!

    SvarSlett
  10. Denne var knallfin! Så artig med en slik forespørsel :) Vel fortjent omtale av deg på Pickles´ sida, du er superflink og lager så masse fint!

    Ha en strålende dag videre :)

    SvarSlett
  11. Wow så gøy! Gratulerer med oppdraget- vel fortjent! Jeg er også stolt, på dine vegne :)

    Sprudlende herlig bestefarstrøye, fikk lyst å lage akkurat samme. Og fine bilder av en søt liten gutt- du som har tatt? Veldig proffe!

    Herlig!!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk:-) Så koselig at du skriver det!

      Ja, jeg har tatt bildene selv og det var ikke bare lett med en særdeles aktiv toåring;-)

      Slett
  12. Skikkelig morsomt dette!
    Inspirerende og nydelig bestefartrøye, likte fargene så godt!!
    Søte bilder og flott levert!!
    :o))

    SvarSlett
  13. Veldig fin og gøy genser:)
    Har selv prøvd pure wool selv nettopp og er storfornøyd..gøy se det i andre prosjekter med:)

    SvarSlett
  14. NYDELIG! :) friskt og vårlig, som du sier :)

    SvarSlett
  15. Åh, så utrolig nydelig! Herlige farger! Nå ble jeg superinspirert! Tusen takk! ♥

    Klem

    SvarSlett
  16. Så gøy, Guro! Ditt bidrag er superfint og inspirerende, spesielt fargemessig. Så vårlig og friskt, og det garnet er jeg veldig nyskjerrig på!

    SvarSlett
  17. Knallfin ble den, fikk lyst til å strikke en selv!

    SvarSlett
  18. Jepp. Digger den! Nusselig modell også:)

    SvarSlett
  19. Den ble så flott!
    Selvfølgelig spurte de deg - jeg skjønner dem godt :)
    Du har virkelig inspirert meg til å strikke en slik som denne!

    SvarSlett
  20. Så fin! Skikkelig vårlige farger :)

    SvarSlett
  21. Knallfin, og skikkelig vår farger som man bare lengter etter :-)

    SvarSlett
  22. Den var kjempeflott!! Så gøy at de spurte deg :-) Fargene er friske og vårlige! Virkelig en genser å bli glad av!

    SvarSlett
  23. Kjempefin genser, med herlige vårfarger :) Jeg har såå lyst å prøve Pure Wool, det blir garantert noen nøster av det i neste bestilling ;)

    SvarSlett
  24. Tuuusen takk for alle de fine kommentarene! Jeg blir så glad:-D

    SvarSlett
  25. Guro, denne var utrolig fin! Det blir litt sånn "hoppe etter Wirkola" når jeg overtar stafettpinnen...

    SvarSlett
    Svar
    1. Haha, "hoppe etter Wirkola", liksom;-) Gleder meg til å se hva du finner på, flinke du:-D

      Slett
  26. Kjempefin genser - likte godt fargene :)

    SvarSlett
  27. Gratulerer, så moro! For en frisk og fin genser! :)

    SvarSlett
  28. Takk for koselig kommentar hos meg:) Du skal absolutt være stolt av at du ble valgt til å være med på inpirasjonsstafetten! Utrolig mye fint du strikker, likte godt Bellavesten:)

    SvarSlett
  29. Oi, dette her har gått meg hus forbi! Så utrolig gøy da! Og for en ære :)
    Du er veldig flink å sette sammen farger! Nydelig genser til gutten din :)

    SvarSlett
  30. Kjempefin. Skal akkurat til å begynne på denne selv med samme garn :)

    SvarSlett